Villkor för köp av biljetter
Man kan köpa förköp av entrébiljetter, sk VIP-biljetter, här på vår hemsida. Bekräftelsen på din slutgiltiga betalning är sedan din biljett som du/ ni tar med till entrén.
Observera att bokad och betalt inträde ej återbetalas vid återbud, tex sjukdom etc. Däremot kan du vidarebefordra din biljett till någon annan, om du själv inte kan delta.
Ångerrätten gäller ej för köp av biljetter till evenemang. För mer info angående köpvillkor läs vidare längre ner på sidan.
Villkor för köp av mässplats
Anmälan, betalning och återbud
Vi har plats för minst 80 utställare denna gång, men vänta inte för länge med att boka. Det finns olika alternativ att välja på och för att ni ska få den optimala platsen för just er verksamhet så rekommenderar vi er tidig bokning.
För att anmäla er så väljer ni vilken typ av plats/ bord ni vill ha och går vidare till "Kassan". Där fyller ni i alla era uppgifter. Vi tar en anmälningsavgift som ska betalas inom fem dagar från bokning. Anmälningsavgiften består av halva den totala avgiften. Om anmälningsavgiften inte är betald i tid förlorar ni er plats och behöver åter ta kontakt om ny bekräftelse.
Full Betalning måste ske senast 31 juli -25. OBS! Anmälningsavgiften återbetalas ej vid eventuell avbokning av plats. Observera att bokningen är bindande och om du av någon anledning inte kan komma, så måste du informera om det senast 15/7 -25. Om du inte avbokar din mässplats i tid så blir du betalningsskyldig för hela beloppet även om du inte kommer. Vid senare avbokning på grund av sjukdom krävs läkarintyg för att återfå inbetald avgift som är utöver anmälningsavgiften. Anmälningsavgiften betalas ej tillbaka i dessa fall. När du har betalat din anmälningsavgift godkänner du samtidigt våra bokningsregler och är införstådd med dem. Läs all info noga innan du bokar!
Vi ber er tänka på att det kan vara svårt att fylla en tom plats på kort tid och önskar att ni vid förhinder meddelar oss snarast möjligt, dock senast 2 månader innan.
Du binder dig att medverka bägge dagarna och tillhanda din utställning/bord på gällande öppettider för mässan.
Vi förbehåller oss rätten att neka försäljning av produkter och tjänster som inte har angivits vid ansökan, som inte stämmer överens med mässans syfte eller kan uppfattas stötande.
Presentation av er verksamhet
Efter bokning och betalning så skickar ni en verksamhets- beskrivning inkl foto till info@lyztran.com. Det är viktigt att vi får en så tydlig verksamhetsbeskrivning som möjligt från er, så lägg gärna lite extra tid på att skriva om er själva och er verksamhet. Det ökar intresset för er och för mässan i sin helhet. Bifoga ett foto på er själva och gärna högupplöst. När vi fått in denna information så kommer vi att lägga upp er på presentationssidan för utställare på hemsidan.
Vi eftersträvar ett brett utbud med mångfald för alla som kommer till mässan. Vi måste dock reservera oss för att vi i vissa fall måste tacka nej till utställare om det innebär för många inom samma område.
Info om Bordsplats
Alla utställningsplatser är inomhus.
Ni kan välja mellan:
Liten plats med en total golvyta på 2X1 meter som inkluderar ett runt bord á 70 cm i diameter och 2 stolar.
Mellanstor plats med en total golvyta på 2X2 meter som inkluderar ett rektangulärt bord á 120X60 cm och 2 stolar.
Stor plats med en total golvyta på 2X3 meter som inkluderar två stycken rektangulära bord á 120X60 cm/ styck och 4 stolar.
Special bås med soffor, med en total golvyta på 2,3X1,5 - OBS Begränsat antal
Föredrag och aktiviteter
Om ni vill hålla föredrag eller ha en aktivitet exempelvis ett föredrag gällande konsten att läsa tarot, hålla ett yoga pass eller en vägledd meditation etc. så kan ni boka detta samtidigt som ni bokar mässplats via denna hemsida.
Programmet för föredrag och aktiviteter tillåter tid mellan passen. Var noga med att hålla start och sluttid för att lämna plats till nästa. Detta gäller bara föreläsningssalen. Information som utställare vill ha publicerat i programmet översänds snarast till info@lyztran.com. Vi förbehåller oss rätten att redigera texten av layoutmässiga skäl.
Det finns 2 föreläsningssalar som man som utställare kan boka till. Lilla salen rymmer 15 personer. Stora salen rymmer 120 personer. Där går det att hålla en aktivitet / föreläsning som kommer med i programmet. Schemaönskning diskuteras tillsammans med Jane Lyzell via adressen info@lyztran.com. Observera att alla utställare inte kan få plats i detta program. Vi förbehåller oss rätten avgöra vad som blir intressant för besökande. Tidig bokning för deltagande i programmet rekommenderas. Vid frågor angående programmet så kontaktar ni Jane Lyzell för mer info.
Marknadsföring
Som utställare eller föredragare får du mer än gärna marknadsföra mässan genom att sprida informationen på ett respektfullt sätt till de som gynnas av den. Vi kommer på den här hemsidan att lägga ut en profil om varje utställare och tjänst under tiden platserna bokar upp. Därför ber vi er gärna att skicka ett foto på dig eller din verksamhet som vi kan använda här på hemsidan. Om ni inte skickar en bild väljer vi något passande.
Vi kommer att marknadsföra via tidningen Free, olika lokala och nationella medier, sociala medier så som Facebook och Instagram och ev. Länsradion i Örebro
Affischering
Det är inte tillåtet att sätta upp broschyrer och affischer med info om din verksamhet var som helst i lokalerna. Vi tillhandahåller trätavlor där du har möjlighet att annonsera på dessa . Affischerna endast i A4 format.
Disposition av utställarplatser
Utställarplatserna finns tillgängliga från fredag den 29/8 tidigast Kl 18.00 till senast 21. Insläpp lördag från kl 08.00 och söndag från kl 09.00. In och utlastning sker från innegården. Borden kommer vara märkta med utställares namn.
Utlastning utställare från tidigast söndag kl 17.00 till senast 18.30
Utställare får inte avvika från sin plats före stängning söndag kl 17.00.
Utställare är skyldiga att acceptera de jämkningar om plats och utrymme som kan förekomma. Arrangören är inte återbetalningsskyldig i samband med el- eller vattenavbrott.
Har du bokat el så medtag egen skarvsladd. Skärmväggar finns ej till utlåning. Meddela oss om ni har med behandlingsbänk eller skärmvägg då detta har betydelse i er placering så ni får plats.
Renhållning
Ni som utställare ansvarar för renhållning av den förhyrda ytan som avser allt eget material samt grovstädning efter stängning. Sopsäckar mm tillhandahålles av arrangörerna och lämnas vid anvisad plats. Allmän yta ansvarar arrangören för.
Försäkringar
Arrangören ansvarar inte för skada orsakad av fel eller försummelse. Som utställare bekostar ni själva försäkring som gäller era utställda produkter. Varje utställare ansvarar för sitt utställningsområde inluderat varor och inventarier. Lokalen är naturligtvis låst nattetid. Eventuella tvister ska lösas på ett fredligt sätt. Om det inte går ska de avgöras enligt den gällande lagstiftningen.
Force Majeure
Skulle till följd av krig, kris, särskilda åtgärder från stat eller kommun, covid, strejk, lockout, brand, extrema väderförhållanden, pandemi eller annan härmed jämförlig händelse göra att mässan tvingas ställa in, friskriver vi oss återbelåningskrav. Vi skjuter då på mässan till nytt datum om det är möjligt.
Övriga villkor & integritetspolicy
Om Örebro Hälsomässa
Företaget har sitt säte i Kilsmo. Företagets postadress är Nyvägen 2.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@lyztran.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@lyztran.com.
Leverans
All våra produkter på denna sida är digitala beställningar och bekräftelser skickas per e-post automatiskt samt manuellt vid vidare behandling.
Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Ångerrätt
Vid beställning av någon av våra varor och tjänster på webbplatsen, har du som kund 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten gäller från det att du har tagit emot den bekräftelse som du får, efter att du har betalat anmälningsavgift eller hela avgiften, på det som du har beställt.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till info@lyztran.com. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom 14 dagar efter ångermeddelandet returnera eventuella produkter till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Ångerrätten gäller inte vid:
Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och ska alltid reklameras till info@lyztran.com där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
Personuppgifter
Genom att handla hos Örebro Hälsomässa accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
Örebro Hälsomässa är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer.
Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna, Swish, Bankgiro.
Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget.
Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans.
E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: .
Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör.
Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder Brevo för utskick av nyhetsbrev.
Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas.
Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
Ansvarig för dataskydd
Örebro Hälsomässa är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.